Základná škola - Alapiskola, Školská 330, Jelenec

Prihlásenie
Novinky Kontakt Rozvrh Fotoalbum O škole Predmety Magyar Tagozat
  • Práce deviatakov

Naši deviataci sa snažia o originálne diela. Svoju tvorivosť dokazujú aj na hodinách výtvarnej výchovy. Okrem výkresov vedia zafarbiť aj svoje tričká, teraz však cielene. Techniku batikovania zvládli výborne.

• Testovanie pohybových predpokladov

V októbri sa na našej škole uskutočnilo testovanie pohybových predpokladov žiakov 1. a 3. ročníka. Cieľom projektu testovania pohybových predpokladov žiakov je informovať rodičov o stave pohybových predpokladov dieťaťa v porovnaní s deťmi, ktoré boli otestované v rámci celého populačného ročníka v SR. Zároveň poradiť, nasmerovať deti na športy, kde môžu uplatniť vrodené predpoklady.Chceme pochváliť všetky deti, ktoré s veľkým nasadením a odhodlaním podávali skvelé výkony pri plnení stanovených úloh.

• Ospravedlnenka pri návšteve lekára

Prosíme rodičov, aby v prípade návštevy lekára používali tlačivo "Ospravedlnenka" ktoré je zverejnené v záložke "Na stiahnutie" na stránke školy. V prípade, že si ju nemáte kde vytlačiť, požiadajte o vytlačenie triedneho učiteľa dieťaťa.

Link na ospravedlnenku:https://zsjelenec.edupage.org/text4/

Ďakujeme

• Vesmír očami našich štvrtákov

Do fotogalérie bol pridaný nový album Vesmír očami našich štvrtákov.

• Jeseň v ŠKD

Do fotogalérie bol pridaný nový album Jeseň v ŠKD.

• Výstavka tekvičiek

Stalo sa už dlhoročnou tradíciou, že v mesiaci októbri organizujeme výstavku výrobkov z tekvíc. Pripomíname si zároveň Svetový deň výživy. Aj tento rok bolo čo obdivovať. Žiaci 1. aj 2.stupňa priniesli svoje kreatívne výtvory, aby sme ich mohli spoločne obdivovať a zároveň sa inšpirovať. Šikovné ruky našich detí vyrobili rôzne kreácie i z jesenných kvetov. Fantázii sa naozaj medze nekladú

• Európsky deň jazykov

Od roku 2001 sa z iniciatívy Rady Európy v Štrasburgu oslavuje Európsky deň jazykov a to každoročne 26. septembra. Jeho cieľom je povzbudiť obyvateľov Európy, aby sa učili cudzie jazyky a dopracovali sa k väčšiemu interkultúrnemu porozumeniu. Naši žiaci sa tiež zapojili do osláv výrobou vlajok krajín Európy a dozvedeli sa veľa zaujímavého o jednotlivých krajinách Európy. Celý Európsky deň jazykov sa viedol v priateľskej, veselej a "jazykovej" atmosfére :-)

• Burza informácií

Žiaci deviateho ročníka sa zúčastnili "Burzy informácií", ktorá sa konala dňa 19.10.2023 v priestoroch Strednej odbornej školy stavebnej v Nitre, kde mali možnosť vidieť prezentácie gymnázií, stredných odborných a priemyselných škôl, zamestnávateľov a iných partnerov. Prezentácia bola realizovaná v rámci poradenstva pre voľbu povolania, za účelom zabezpečenia profesijnej orientácie žiakov základných škôl, s ohľadom na regionálne podmienky trhu práce.

• Exkurzia v Bratislave

Naši deviataci navštívili budovu slovenského parlamentu, kde si zopakovali učivo z občianskej náuky a dejepisu. Nenechali sa zahanbiť pri otázkach o štátnych symboloch a živote M.R. Štefánika. Potom sme sa presunuli do areálu bratislavského hradu, kde sme sa dozvedeli od sprievodkyne históriu tohto krásneho hradu. Kochali sme sa krásnymi výhľadmi až do Rakúska. Nakoniec sme si užili jazdu vláčikom Blaváčikom.

• Zber papiera sa začal

Papier budeme zberať do piatku 27.10. 2023. Papier môžete nosiť každý deň ráno od 7:00 do 7:45 a poobede od 13:00 do 15:00. Prosíme zvlášť papier a zvlášť kartón. Ďakujeme za spoluprácu pri tejto peknej environmentálnej akcii deťom, ich rodičom a ochotným kolegom.

• Biela pastelka ďakuje

Do pokladničky č. 1-1-03-143 ste vo Vašej škole vyzbierali úžasných 273,13 €. Prispeli ste tak k rekordnému výnosu v našom kraji 25.505,81 €,  Celorepublikový výnos v tejto chvíli ešte nepoznáme. Za posledných 5 rokov (2019 až 2023) ste vo Vašej škole vyzbierali úctyhodných 1 272,08 €.  Veľmi si vážime tejto dlhoročnej pomoci, za ktorú Vám, Vašim žiakom, ich rodičom a zamestnancom úprimne ďakujeme.

S úctou biela pastelka.

• Zber papiera

sa uskutoční od pondelka 23.10.2023.

Kontajner bude v areáli školy pristavený celý týždeň. Počas zberu neplatí pre zberačov zákaz vjazdu do areálu. Prosíme ale vodičov, ktorí papier privezú o zvýšenú pozornosť s ohľadom na bezpečnosť detí.

• Slávnostné otvorenie školského roka

bude v pondelok 4. 9. 2023 o 8:40. Predpokladané ukončenie: 9:30.

Školský autobus v prvý deň nepôjde podľa bežného CP!

V prvý deň (4. 9. 2023) pôjde šk. autobus do školy nasledovne: Kostoľany p. Tr. - pomník 7:30 Žirany - žel. stanica 7:55, Kolíňany - konečná 8:15

Späť pôjde: Do Kostolian p.Tr. 9:35, do Žirian o 10:00 a do Kolíňan. o 10:20 (časy sú približné)

Od 5. septembra bude chodiť podľa pravidelného CP, zverejneného na stránke školy.

• Biela pastelka

Biela pastelka je verejná zbierka, ktorá aj vďaka vašej pomoci zlepšuje životy tých, ktorí sa ocitli v neľahkej životnej situácii. Cieľom zbierky je podpora ľudí so zrakovým postihnutím. Výnos Bielej pastelky je každoročne použitý na financovanie aktivít, ktoré nevidiacim a slabozrakým ľuďom pomáhajú začleniť sa do bežného života. Biela pastelka patrí medzi 10 najväčších zbierok na Slovensku.

Milí rodičia, žiaci a zamestnanci, ak chcete prispieť do zbierky Biela pastelka, máte možnosť dať svojim deťom zopár drobných, aby sa mohli na zbierke zúčastniť. Pokladnička verejnej zbierky bude na škole k dispozícii v piatok 22. septembra.

• Rozvrh na školský rok 2023/24

je publikovaný. Ide o prvú verziu, ktorá sa môže ešte meniť.

• Voľné pracovné miesta pedagogických zamestnancov

v ponuke TU

• Učebné pomôcky

potrebné na nový školský rok podľa ročníkov nájdete TU

• Rozlúčka so školou a odovzdávanie vysvedčení žiakom

Posledný školský deň - piatok 30.6.2023

Ráno do školy pôjde šk. autobus podľa CP a zo školy pôjde nasledovne: Žirany 9:30, Kolíňany 10:00, Kostoľany p. T. 10:20

Slávnostné vyhodnotenie šk. roka bude v exteriéri a následné odovzdávanie vysvedčení v triedach: 8:00 – 9:30

• Výlet Smolenice- prvý ročník

Do fotogalérie bol pridaný nový album Výlet Smolenice- prvý ročník.

S našimi prvákmi sme sa vybrali na výlet do Smoleníc. Prezreli sme si Smolenický zámok, kde sme navštívili aj tú najvyššiu vežu a výhľad sa páčil naozaj každému. Po prehliadke zámku sme navštívili aj Včelársku záhradu, kde sme sa dozvedeli veľa nových a zaujímavých informácií o včelách a deti si vyrobili sviečky. Nakoniec sme si nakúpili suveníry a vyrazili domov.

• Výlet Megyer (Maďarsko)

Do fotogalérie bol pridaný nový album Výlet Megyer (Maďarsko).

Tento rok sme sa - druháci, tretiaci, štvrtáci- vybrali na výlet do dedinky Megyer v Maďarsku. Cesta bola síce dlhá, ale stála za to. Dedinkou nás sprevádzal kúzelník, ktorý rozumel hadej reči :). Privítala nás rozprávka Soľ nad zlato. Po dobrom obede sme putovali po rozprávkových domčekoch. Posilnení olovrantom sme sa vybrali domov so skvelými zážitkami.